Resipi kuih Talam ubi dan bagaimana untuk menjadikannya

Selain daripada menggunakan ubi, buah-buahan dan pelbagai bahan-bahan seperti di atas, talam sokongan kek juga boleh dibuat tanpa mentol. Apabila anda ingin membuat kek tanpa talam ubi-ubian, anda boleh resep kue lapis sagu khas bangka menggunakan campuran tepung beras dan tepung sagu. kuih tepung beras untuk bertujuan untuk talam yang mempunyai tekstur yang lembut. Manakala tepung sagu untuk membuat kuih talam menjadi sedikit gorengan tidak bagus lazat.

Walau bagaimanapun jika anda menggunakan yang manis, anda hanya menggunakan tepung sagu dan tepung ubi kayu sahaja. Mengapa? kerana ubi keledek ditambah ke doh boleh sudah membuat resep pisang goreng pasir pisangku talam bertekstur lembut kek yang khas. Well, bagi anda yang ingin mencuba mencipta didapur anda boleh cuba membuat ini kek resepi Sweet Talam di rumah. Bagaimana ingin tahu, telah dimulakan dengan bahan-bahan dan cara-cara membuat kek dari Talam manis? Jika ya, yuck dengan serta-merta mendengar resipi seperti berikut. Nasib baik, enjooy!!
KUIH TALAM
Resipi kuih Talam ubi dan bagaimana untuk menjadikannya
Bahan-bahan kuih Talam: Sweet
300 gram keledek (dikupas)
Cornflour 60 gram
50 g tepung beras
120 gram gula zarah
Mili tebal santan 250 liter (dibuat 1 gandum kelapa)
1 sudu teh serbuk Gelatin
1/2 sudu teh garam
Bahan-bahan: Lapisan kelapa
Santan tebal 150 liter mili (dari bijirin 1/2 kelapa)
5 sudu besar air panas
3 camca besar tepung beras
1 sudu besar cornflour
1/2 sudu teh garam
Cara-cara membuat kuih Talam manis:
Langkah-langkah awal ringan gris cookie cutter 27 talam ubi dari plastik bersaiz cucing dengan nipis-nipis goreng minyak, ketepikan.
Layer Yam: Kukus ubi keledek sehingga lembut, angkat. ubi keledek mempuri seterusnya dan semasa masih panas, kemudian tambahkan tepung beras, santan, kanji, gelatin, gula dan garam. kemudian Tuang adunan ke dalam acuan-acuan sehingga 3/4 ketinggian acuan.
Seterusnya kukus lebih haba yang rendah sehingga masak kira-kira 10 minit, angkat. Biarkan ia di dalam pengukus.
Lapisan krim kelapa: Tuangkan ke atas lapisan keledek lebih kurang 3/4 meter centi, kemudian kukus semula santan dimasak lebih kurang 15 minit. memupuk, Hidangkan semasa panas.