Resipi ayam cili Ijo Lazat Banget

Ayam adalah salah satu bahan makanan sangat fleksibel untuk diproses. Goreng, direbus, kukus, sauteed, dimasak Kuah, untuk dibakar. Buat masa ini kami hadir variasi bagaimana untuk memasak ayam; resipi ayam cili ijo. Menyelerakan ayam pedas cili aroma tersendiri resep wedang uwuh enak dan ijo, sudah tentu akan menggoda selera keluarga anda. Bagaimana proses masakan ini adalah sangat praktikal, sangat sesuai untuk anda yang tidak mempunyai banyak masa untuk memasak.

Untuk menghidang, ijo ayam cili boleh dihidangkan dengan nasi putih dan timun segar. Ia juga boleh dihidangkan di rumah makan rumput; Hidangkan bersama-sama dengan daun-daun resep wedang bajigur asli muda ubi kayu rebus. Acara ini sudah tentu akan membuat makan tengahari atau makan malam di rumah anda berasa sangat istimewa.

Pilihan ayam yang digunakan dalam resipi ini akan disesuaikan dengan selera anda. Jika anda suka ayam tekstur tender yang lebih banyak, anda boleh gunakan ayam daging. Tetapi jika anda suka rasa yang berperisa yang lebih banyak, ayam ayam muda mungkin salah satu pilihan. Mengapa memilih ayam ayam muda? Kerana proses memasak ijo ayam cili tidak melalui proses mendidih. Ayam muda ini masih cukup tender bagi mendalam goreng dan berpengalaman langsung.


Resipi ayam cili Ijo

Masa penyediaan
15 minit
Masa memasak
30 minit
Jumlah masa
45 minit

Pengarang: Titi
Jenis resepi: utama
Masakan: Indonesia
Cadangan hidangan: 8
Bahan-bahan
Bahan-bahan:

ayam daging 1, basuh bersih, dipotong 8 bahagian
1 sudu besar jus limau nipis
2 sudu kecil garam
3 sudu besar minyak untuk sautéing masak
2 keping daun oren
1 keping Serai, memarkan asas

Halus bahan perasa:

8 bijirin daripada bawang merah
5 ulas bawang putih
10 padi hijau besar
lada hijau 5 pek
3 cm halia
2 cm kunyit
3 bijirin candlenut
1 sudu kecil garam
gula 1 sudu teh zarah

Bagaimana untuk membuat satu

RUB ketulan ayam dengan jus lemon dan garam, ketepikan, niarkan selama 15 minit.
Goreng ayam dalam minyak sehingga banyak kuning keperangan
Tumis perasa keseluruhannya berjalan lancar sehingga meninggalkan kacau aromatik dan makanan sudah dimasak, limau nipis dan Serai. Kemudian masukkan ayam goreng. Cili hijau perasa campuran sehingga diagihkan sama rata.
Hidangkan panas.


Anda boleh melaraskan tahap persekitaran penanaman lada untuk ini ayam cili resipi ijo untuk selera anda. Ijo pada dasarnya tidak pedas, cili hanya memberi ijo cili biasa aroma yang kurang menyenangkan. Rasa pedas cili yang digunakan, jadi untuk mendapatkan rasa pedas untuk disesuaikan dengan selera anda, sesuaikanlah penggunaan lada cayenne. Semoga berjaya dengan resepi ini, saya berharap anda seperti itu.