Resipi Ayam Goreng Padang


Di Indonesia mempunyai banyak variasi ayam goreng atau yang semacam itu, itu semua bergantung kepada wilayahnya yang tiada goreng kalasan perasa ayam ayam goreng, ayam goreng kuning, biasa dan resep telur bumbu bali asli banyak lagi. Tetapi buat masa ini resipi akan dibincangkan cara-cara membuat ayam goreng yang datang dari bandar Padang. Medan ayam goreng. Di rumah makan ayam goreng di Indonesia boleh didapati dalam bidang restoran.

Ayam goreng ini akan rasa yang lebih lazat dan tipikal jika anda memakai ayam ayam muda, ayam yang dijual di resep cumi asam manis pedas pasaran tradisional, tetapi jika ia adalah sukar untuk mencari ia tiada masalah jika perlu memakai ayam sayur-sayuran. Ia merasa baik, harum aroma dan pasti membuat perut.
Padang resipi ayam goreng

Masa penyediaan
20 minit
Masa memasak
45 minit
Jumlah masa
1 jam 5 minit

Pengarang: Siska
Jenis resepi: utama
Masakan: Indonesia
Cadangan hidangan: 8
Bahan-bahan
Bahan-bahan:

ayam ayam muda 2 ekor, setiap sisi 4
2 sudu besar jus limau nipis
2 telur, dipukul sedikit
2 bahagian parut lengkuas, ibu jari
secukup rasa, masak minyak untuk menggoreng

Halus bahan perasa:

1 segmen parut lengkuas, ibu jari
4 ulas bawang putih
½ sudu kecil lada pusingan
segmen 1 jari kunyit
garam secukup rasa

Bagaimana untuk membuat satu

Ayam basuh bersih, kemudian gosok dengan herba yang halus, lemon jus, sejukkan selama 30 minit untuk menyemai rempah.
Celup ayam berpengalaman ke dalam telur yang dipukul dalam campuran dengan lengkuas parut, kemudian goreng dengan minyak panas sehingga keperangan dan kuning atang. Angkat, Parit.


Mudah bukan... ini hidangan yang dimakan dengan perlawanan keluarga disertai dengan nasi dan sambal sebagai pelengkap yang akan menambah kehangatan untuk anda makan dengan orang yang anda sayangi. Monggo cuba.